· 

Kennen jullie deze nog? Iconische reclames deel 2

Iconische reclames van vroeger deel 2

 

Omdat de vorige blog over iconische reclames zo goed is ontvangen, kunnen wij er geen genoeg van krijgen..  Dus hierbij nog een paar steengoede voorbeelden.

Marlboro - "The Marlboro Man" (1954)

Deze reclamecampagne transformeerde Marlboro van een merk dat voornamelijk door vrouwen werd gekocht naar een stoer merk dat werd geassocieerd met mannelijkheid en avontuur. De reclame toonde cowboys in de natuurlijke omgeving van het Wilde Westen en had een grote invloed op de positionering van het merk en het vergroten van de mannelijke doelgroep. 

Bekijk de reclame hier.

    

McDonald's - "I'm Lovin' It" (2003)

De "I'm Lovin' It" campagne van McDonald's, met de bekende jingle en visuele elementen van vrolijke mensen die genieten van McDonald's producten, heeft bijgedragen aan het versterken van het merkimago en het vergroten van de merkloyaliteit. Het werd wereldwijd gebruikt en is nog steeds een kenmerkende slogan van McDonald's. En wij weten zeker dat je nu het deuntje van meezingt toch?

Bekijk de reclame hier.

  

Dove - "Real Beauty" (2004)

De "Real Beauty" campagne van Dove richtte zich op het bevorderen van positieve lichaamsbeelden en het vieren van diversiteit in schoonheid. Eindelijk… geen maatje 23 meer. De reclames, met echte vrouwen van verschillende lichaamstypes, resoneren bij veel mensen en hebben bijgedragen aan het bevorderen van een meer inclusieve definitie van schoonheid in de reclamewereld. Het lijkt alweer zo lang geleden 2004, gelukkig hebben tegenwoordig meerdere merken het licht gezien. Helaas nog niet allemaal.

Bekijk de reclame hier.

 

Pepsi - "Pepsi Challenge" (1975)

De "Pepsi Challenge" campagne was een grootschalig marketingexperiment waarbij mensen blindelings Pepsi en Coca-Cola proefden om hun voorkeur te bepalen. Deze campagne had een aanzienlijke impact op de concurrentie tussen Pepsi en Coca-Cola en versterkte het imago van Pepsi als een serieuze concurrent van Coca-Cola.

Bekijk de reclame hier.

 

Deze reclames hebben elk op hun eigen manier een blijvende impact gehad op de reclamewereld en hebben bijgedragen aan het succes en de positie van de betreffende merken. Ze hebben trends gezet, nieuwe benaderingen geïntroduceerd en hebben de kracht van reclame aangetoond om merken te transformeren en versterken.

 

Welke van deze reclames heeft jouw voorkeur? Laat je reactie achter in de comments!

 

Ben je helemaal geïnspireerd en wil je brainstormen over een campagne voor jouw product of dienst? Wij kunnen je helpen.

Neem contact met ons op!





Wij laten graag een kleurrijk vingerafdruk achter op onze opdrachten en op jouw logo! 

 

Wil je eens brainstormen en kijken wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

 

Krista Peeters Concepts & Design 

Stuur ons een berichtje!

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.


Gerelateerde blogs

Kennen jullie deze nog? Iconische reclames

Hoe de juiste lettertypes je merk versterken

Het verhaal achter het logo van Apple


Reactie schrijven

Commentaren: 0