· 

De 6 voordelen van een huisstijl

foto van een mockup van een mooie huisstijl van Pro de Baander in Amersfoort - en je ziet een Logo, briefpapier - webdesign - visitekaartjes - flyers - stageboek - schoolboekje

Hoe belangrijk is een passende huisstijl?

Wat levert dit op voor je bedrijf?

 

Dit zijn twee vragen die je jezelf waarschijnlijk stelt als ondernemer. Is een investering in een huisstijl het waard? Wat ons betreft wel, hier zijn zes redenen waarom. 

 

Eerst even dit: Wat is een huisstijl nou eigenlijk? Een huisstijl is het visitekaartje van je bedrijf, de eerste indruk die de klant van jou krijgt en weerspiegelt jouw unieke verhaal. Met een huisstijl zorg je ervoor dat alles, van je website tot je visitekaartjes er hetzelfde uitziet. In dezelfde ‘look and feel’. Het is een lijn die je doorzet binnen je bedrijf, dit zorgt voor eenheid en professionaliteit. Met een huisstijl geef je het gevoel van een goed georganiseerd bedrijf en dit schept vertrouwen en herkenning bij je klanten. En maak je je leven als ondernemer een stuk makkelijker…. 

 

Zes voordelen

Nu je helder hebt wat we bedoelen met een huisstijl kunnen we het hebben over de voordelen hiervan. Met een passende huisstijl kan je:

 

1. Jouw unieke verhaal zichtbaar maken en versterken. Met kleur-, beeld- en taalgebruik kan je jouw missie en visie   overbrengen op de klant. En hiermee kan je ook heel mooi je klanten meetrekken in jouw enthousiasme.

 

2. Het imago van je organisatie sturen. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een jong en fris imago of juist voor een statig en strak imago. Speel met je schrijfstijl, typografie en kleurgebruik om jouw imago te vinden en over te brengen.


3.     Zorgen voor herkenning! Dit is misschien wel een van de grootste voordelen van een huisstijl. Je klanten zullen bij elk contact dat ze met jouw bedrijf hebben dezelfde huisstijl zien, dit zorgt ervoor dat ze je herkennen en dus ook onthouden.

4.      Je onderscheiden van de concurrentie. Met je huisstijl kan je laten zien dat jij anders bent dan de andere en kan je opvallen binnen jouw doelgroep.

 

5.     Een goede indruk achter laten. Zo zorgt een huisstijl voor een professionele uitstraling. Dit draagt bij aan je geloofwaardigheid en het gevoel van betrouwbaarheid.

 

6.     Consequent zijn in al je uitingen. Door te communiceren in een bepaalde stijl zorg ervoor dat al je uitingen er samen uitzien als een geheel. Door zo consequent te zijn laat je weer zien dat je je zaken op orde hebt en zal de klant je beter onthouden.

 

Ontwerpen

Het is belangrijk dat je nadenkt over wat je wilt uitdragen met je huisstijl. Het moet passen bij de boodschap van je bedrijf. Met bijvoorbeeld kleurgebruik kan je hier een hoop doen. Alle kleuren brengen een bepaald gevoel over, kijk maar eens naar deze blog (hier doorlinken naar de blog over kleurbetekenissen) en laat je inspireren.

 

Bij een huisstijl horen een aantal onderdelen:

  • Kleurgebruik
  • Typografie
  • Logo
  • Beeldstijl
  • Taalgebruik

 

Een huisstijl kan je toepassen op:

Logo – briefpapier - facturen - offertes - visitekaartjes - website – iconen – buttons – sociale media sjablonen – brochures – flyers – posters – (pptx)presentaties – beleidsdocumenten – magazines - merchandise producten – banners – (bedrijfs)kleding – merchandise producten – verpakkingen enz…. 

 

Eigenlijk is meer de vraag: waar kan je je huisstijl niet voor gebruiken?

 





Wij laten graag een kleurrijk vingerafdruk achter op onze opdrachten en op jouw logo! 

 

Wil je eens brainstormen en kijken wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op!

 

Krista Peeters Concepts & Design 

Stuur ons een berichtje!

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.


Gerelateerde blogs

Wat staat er op je visitekaartje?

Het verhaal achter het logo van Nike

Hoe maak ik leuke sociale media content?


Reactie schrijven

Commentaren: 0